4 cze 2014

Książka tendencji w modzie

Hej!

Dziś pokażę Wam jak stworzyć książkę tendencji. To przydatna rzecz, jeśli chcemy zacząć mądrze projektować i przewidywać nadchodzące trendy. 

Zawsze dzieje się to w sposób prawie niezauważony dla klientów, natomiast prawda jest taka, że dany trend, który ma być hitem np. lata 2016, właśnie nieśmiało przenika do mody ;) 
Tak było z dżinsami o wąskich nogawkach, koronkowymi sukienkami,swego czasu kokardami, które były wszędzie i uwierzcie mi, z każdym innym modnym trendem jest tak samo. Projektanci "przyzwyczajają" stopniowo klientów do noszenia różnych rzeczy.

Jeśli chcemy dobrze projektować, musimy się nauczyć wychwytywać takie niuanse, które nieśmiało wchodzą w asortyment, aby móc przewidzieć, że w przyszłym roku zdominują np sezon letni :)
Książka tendencji to fantastyczna rzecz, która pozwoli nam prześledzić trendy kilka lat wstecz, aby wiedzieć, co było modne, jak kształtowały się trendy oraz co może być modne w nadchodzącym sezonie.

Zasadniczo polega to na tym, że musimy powycinać/podrukować i opisać chronologicznie wszystkie sezony/miesiące pod kątem tego co było modne. 

Ja używam dziurkacza w kształcie serduszka, aby zrobić dziurki do segregatora z papieru A3 złożonego na pół. Miałam bardzo dużo wyklejania (duże zaległości), więc pomimo tego, że zrobiłam takich kartek dużo i tak musiałam dorabiać :)

 W ten sposób oznaczam sobie kolejne kartki długopisem, żeby wiedzieć gdzie zrobić dziurki. Pamiętajcie, żeby rozłożyć sobie elementy na kartce, zanim je przykleicie, aby dobrze zagospodarować miejsce.

 Przykłady - kwiecień i czerwiec 2012

 Nie przestraszcie się, ale Wasze miejsce pracy może w pewnym momencie zacząć wyglądać tak. Ważne, żebyście mieli wszystko ;powycinane i posegregowane, zanim zaczniecie wyklejać.

 Najlepiej będzie jeśli oczywiście posegregujecie wszystkie trendy. Razem wykleicie wszystkie elementy, które zawierają np. wąskie spodnie, buty na koturnie, baskinkę etc. W ten sposób od razu będziecie wiedzieli jaki trend panował w danym czasie. Opiszcie je sobie również w klarowny sposób.

 Tak wyglądają moje wyklejone tendencje na kartkach i w segregatorze. Pokazałam Wam archiwalne tendencje, a sama muszę zrobić te bieżące, bo mam tyły ;)
Możecie także wycinać całe strony z gazet modowych, jeśli wszystko z tej strony chcecie mieć w "książce". Warto jednak przechowywać je wtedy w foliach do segregatora.

I odpoczynek na słońcu ze szkicownikiem, kawcią i Hello Kitty. Tak, jestem dorosła. Po prostu lubię Kicię ;)
A na balkonie samodzielnie wyhodowane poziomki, sałata, truskawki i inne <3

E.

17 komentarzy:

  1. Fajny pomysł :3
    katie-style1771.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieźle, pomysłowe :)
    http://gusiaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo bardzo lubię wycinać takie kawałki gazet i sklejać ze sobą tworząc fajną całość :) Świetny pomysł ;)

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł ;) chyba też sobie sprawię taki segregator i zacznę wycinać ;)

    Klikniesz u mnie w linki sheinside? Bardzo proszę ;*
    http://marttfashion.blogspot.com/2014/05/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł :)

    Bardzo podoba mi się Twój blog. Masz ochotę na wspólną obserwacje, mogłabyś klikną u mnie w baner z Choies?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetny pomysł! Może zrobię takie coś we wakacje, gdy będę mieć więcej czasu :)
    kikaa-blog.blogspot.com-kliik!♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezła zabawa takie komponowanie wycinanek ciuszków ;) Bardzo oryginalne i fajne ;D No i przydatne też! Dawno mnie tu nie było, ale już nadrabiam wszystkie blogowe zaległości;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post!
    Zapraszam do mnie :)
    patrycjafashionlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, super, ja kiedyś robiłam coś podobnego :) ale serio, jestem pod wrażeniem. Ogólnie super blog :) obserwuję i zapraszam do siebie ;)

    daliashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. great post<3
    Maybe want follow each other? if yes, just follow me and i follow you back :)
    http://fashionsecrets-oksana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie! Już myślałam, że tylko ja tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ekstra pomysł na taki zeszys z tendecjami modowymi :) mozesz sb po paru latach sprawdzic co bylo modne super ! http://angelica--blog.blogspot.com zapraszam mam nadzieje ze ci sie spodoba i za obserwujesz ! Ja juz obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Projektowanie nie jest rzeczą dla mnie, ale nigdy nie myślałam, że trendy modowe są wdrażane w taki sposób. I podziwiam wkład pracy włożony w wykonanie takiego segregatora :)
    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł !!!
    http://unbridgeable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny artykuł ale jako 6latka tak robiłam xd
    Teraz mam 16lat i robie to na komputerze, żeby bylo bardziej"profesjonalnie" no i fajna zabawa grafika ;)

    OdpowiedzUsuń