25 maj 2014

Szorty - skracanie i wybielanie DIY


Hej!
Dziś pokażę Wam  DIY  'jak zrobić szorty z długich zwykłych dżinsów'. 
Będziemy skracać-pokażę Wam jak to zrobić, żeby szorty dobrze leżały-wbrew pozorom,nie wystarczy ich uciąć na prosto i obszarpać ;)
Pokażę Wam również wybielanie, które pozwoli nam cieszyć się szortami nie w ciapki, ale w niemal jednolitym kolorze z ciemnymi elementami, które nadadzą szortom 'znoszony' wygląd.

Tak wyglądają moje szorty po wybielaniu:

A teraz zabieramy się za DIY :)

Teraz atrakcja-pokażę Wam jak dopasować szorty do sylwetki. Niewiele osób o tym myśli, ale uwaga-szorty powinny być wycięte w półokrąg z przodu i z tyłu. Z przodu-łuk idzie do góry, a z tyłu-w dół. Już pokazuję jak to zrobić.

1. Odmierzamy odległość wewnątrz nogawki i zaznaczamy mydełkiem. U mnie jest to 8 centymetrów, ponieważ chcę zachować zapas na podszycie mankietów spodni, lub na obszarpanie nogawek.
2.Taką samą odległość zaznaczamy na drugiej nogawce. Ważne, żeby zaznaczenie było widoczne również jak odwrócimy spodnie tyłem.
3. Po zewnętrznej stronie odmierzamy taką długość od góry, jak bardzo chcemy mieć wycięte szorty z boku. Ja nie chcę żeby były zbyt skąpe, więc zaznaczam punkt trochę niżej niż ten wewnętrzny.
4. Rozcinamy przód nogawek do zaznaczonych miejsc.


5. Rysujemy poziomą linię od jednego punktu do drugiego, następnie prostopadle, na środku linii odmierzamy jeden centymetr w górę, aby na tej podstawie narysować półokrąg.
6. Wycinamy przód nogawek w łuk, który narysowaliśmy.
7.Oznaczamy tył nogawek na tej samej wysokości co przód po zewnętrznej i wewnętrznej stronie, jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej.
8. Z tyłem nogawek postępujemy tak samo jak z przodem, ale łuk rysujemy w dół nogawki, ponieważ pupa jest krągłością, a my chcemy (przynajmniej tak mi się wydaje) aby szorty ją zakrywały.


Tak wyglądają nasze szorty z tyłu.

Podwijamy nogawki na około 2 centymetry na dwa razy.


 Składamy szorty na pół.
Starajcie się używać wybielacza w dobrze wentylowanym pomieszczeniu i nie przebywać w nim zbyt długo w trakcie wybielania. Najlepiej, jeśli robicie to tak jak ja-na balkonie i koniecznie w rękawiczkach gumowych!


Związane sznurkiem, lub gumką w połowie oraz na końcach podwiniętych nogawek wrzucamy do kąpieli w wybielaczu. Ja na pierwszy raz wrzucam do wybielacza lekko rozcieńczonego z wodą, ponieważ wybielać będę dwa razy. Wybielajcie najlepiej w jakiejś starej misce, której w razie czego nie będzie szkoda zniszczyć. Wybielacz to jednak silnie żrący środek, nie polecam więc dwugodzinnego moczenia szortów w wannie czy umywalce ;)

Góry oraz dołu szortów nie moczymy dokładnie, aby pozostały niewielkie ciemne ślady.  Z tego samego powodu nie zalewamy całych spodenek wybielaczem po czubek miski. Pamiętajmy, że należy przełożyć spodenki na drugą stronę kiedy zobaczymy już efekt-dla równomiernego wybielenia. Czas wybielania może być różny w zależności od tkaniny. Ja te szorty łącznie wybielałam około 2-3 godzin.


Na drugi raz już wypłukane, wyciśnięte z wody szorty układamy tak, by wybielacz zbierał się w miejscach związanych-w tym wypadku po środku obu nogawek, co da nam efekt nieregularnego wybielenia w tym miejscu. 


Związałam mocniej środek sznurkami, aby uzyskać lekki efekt harmonijki w wybielaniu. Nie będzie ona bardzo widoczna, gdyż szorty są już mocno wybielone. Odcień, na jaki wybiela się tkanina może być różny, w zależności od składu, użytych barwników etc. Niektóre tkaniny będą miały żółtawy odcień, a niektóre błękitny.
Co około 15 minut polewamy w związanym miejscu szorty wybielaczem.
 

Tak wyglądają wysychające szorty po dwuetapowym wybielaniu :)

20 komentarzy:

  1. Dzięki za komentarz. Świetne shorty :) Pozdrawiam!

    klaudr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na te szorty, super wyglądają.
    Mogłabyś wpaść do nas i poklikać w linki i w baner , to dla nas ogromna szansa!
    http://stylish-business.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szorty wyszły prześliczne!

    fotografiazpieknem.blogspot.com
    lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne szorty, ja robiłam tak z koszulka :)
    http://eveline-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, u mnie będzie jeszcze kamizelka :)

      Usuń
  5. Świetnie wyszły !!!!

    http://weronika-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. o bardzo fajny pomysł. U mnie w szafie właśnie leża takie jedne dzinsy, które się podarły na kolanach, a bardzo je lubiłam. I tak właśnie myślałam żeby je obciąć na krótkie i zrobić jakoś fajnie tylko jeszcze nie mam pomysłu jak. No i czekam, aż będzie po sesji,żeby mieć trochę więcej czasu :) Dzięki za inspirację!
    creativamente.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest trochę tutoriali w necie podobnych do mojego, ale to, czego mi tam barkowało to opis jaki efekt można uzyskać daną techniką oraz jak kroić szorty :) Cieszę się, że mogłam Cię zainspirować! Zapraszam na kolejne notki :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy blog ! :)
    Zostanę tu na dłużej ! :)
    Zapraszam : http://thestrangeworldbyalex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. jutro odwiedzę Twój blog :)

      Usuń
  8. Świetny blog, obserwuję bo kocham <3
    podmarzeniami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł z tymi szortami zwłaszcza na tak upalną pogodę są idealne! ^^ Po tym wybielaniu wyszły bardzo ładnie, ale przed nim też były oryginalne ;)) Na pewno tu wpadnę, by zobaczyć kamizelkę do kompletu i ozdabianie tego ciuszka ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo przydatny post !
    super wyszły te spodenki ;)

    outfitbybenit.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post! W najbliższym czasie na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń